ZNAJDŹ PRODUKT

AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI

Grupa ROCKWOOL przejmuje Chicago Metallic Company

Grupa ROCKWOOL przejęła działającą w USA firmę Chicago Metallic Company (CMC) zajmującą się produkcją konstrukcji nośnych i sufitów metalowych. Transakcja pozwoli marce Rockfon, należącej do Grupy ROCKWOOL, a produkującej ściany i sufity akustyczne ze skalnej wełny mineralnej, poszerzyć zakres działalności i oferować kompleksowe rozwiązania sufitów podwieszanych na rynku międzynarodowym

Firma CMC z siedzibą w Chicago, to międzynarodowy dostawca produktów i usług związanych z sufitami podwieszanymi, między innymi metalowych sufitów i konstrukcji nośnych. Założona w 1860 roku, ma pozycję lidera w Ameryce Północnej i Europie, a także rozwija swoją działalność na Dalekim Wschodzie. Posiada zakłady produkcyjne w Belgii, USA, Chinach i Malezji oraz sieć sprzedaży i dystrybucji obejmującą Europę, Amerykę Północną i Azję. W 2012 roku, dochody zatrudniającej około 600 pracowników firmy, wyniosły 138 milionów USD.

Transakcja ta jest największym przejęciem w historii Grupy ROCKWOOL, której strategicznym celem jest globalizacja i rozwój działalności związanej z sufitami. Ten obszar działalności zapewnia Grupie 10% dochodów. W 2012 roku spółka ROCKWOOL International A/S osiągnęła łączne dochody przekraczające 1,97 miliarda USD i zatrudnia obecnie niemal 10.000 pracowników w 40 krajach.

Komentując przejęcie Dyrektor Generalny Dywizji Systemów Grupy ROCKWOOL, Herman Voortman, powiedział: „Transakcja dobrze wpisuje się w istniejący plan biznesowy marki ROCKFON. Umożliwi nam tworzenie i rozwijanie bardziej kompleksowych rozwiązań, ponieważ będziemy mogli oferować nie tylko płyty sufitowe, ale także konstrukcje nośne, które stanowią kluczowy element sufitów podwieszanych. Ponadto połączenie się firm będzie bardzo korzystne dla działalności Grupy związanej z sufitami prowadzonej w Ameryce Północnej i Azji. Dzięki temu rozwój marki ROCKFON w tych regionach zostanie znacznie przyspieszony. Firma CMC jest dobrze zorganizowana i posiada solidną sieć dystrybucji w obu wspomnianych regionach – samodzielne osiągnięcie podobnej pozycji zajęłoby nam dużo czasu”.

Były przewodniczący rady nadzorczej i dyrektor naczelny CMC, Charles Jahn, skomentował: „Uzupełniający się asortyment produktów i usług oferowanych przez ROCKFON i CMC dadzą naszym klientom na całym świecie więcej możliwości wyboru. Wartości rodziny Jahn, która założyła CMC, i rodziny Kähler, która założyła firmę ROCKWOOL, są zbliżone, co przyniesie korzyści naszym pracownikom i klientom. Cieszymy się, że będziemy mogli skorzystać z interesujących możliwości rozwoju związanych z połączeniem obu marek”.

Zarówno Grupa ROCKWOOL, jak i CMC istnieją od ponad wieku i już w przeszłości podejmowały współpracę. Zarządy obu firm, postrzegają połączenie jako dobrą decyzję, rozszerzającą ofertę produktów i umacniającą ich pozycję rynkową. ROCKFON i CMC mają wspólne cele. Chcą dostarczać innowacyjne rozwiązania, połączone ze wsparciem technicznym, rozwojem produktów i obsługą klienta. Ważne dla strategii firm jest określenie obszarów, w których obie oferty produktowe mogą zostać rozwinięte poprzez współpracę lub integrację.

Zarządy obu przedsiębiorstw pracują obecnie nad najbardziej efektywnym sposobem integracji firm, który będzie korzystny zarówno dla pracowników, jak i klientów we wszystkich krajach, w których firmy prowadzą swą działalność. Proces integracji ma potrwać kilka miesięcy. Przez ten okres obie firmy będą działać oddzielnie.


    > AKTUALNOŚCI
    AKTUALNOŚCI
    Contact

    Basket

    Samples

      Documentation

        Place order