order-bucket

Dobra akustyka jest korzystna dla biznesu

Postrzeganie marki i zachowanie klientów podczas kontaktu z nią w dużej mierze zależy od wrażeń z pobytu w jej głównych sklepach, domach towarowych, centrach kongresowych i salonach wystawowych. Równie istotne jest jednak zrozumienie reakcji klientów na otoczenie. 

Projektanci wnętrz stale poszukują nowych sposobów prezentacji powierzchni handlowych tak, aby klienci nie tylko je zapamiętali, ale również poczuli się z nimi związani. Warunki wewnątrz sklepów i restauracji mają na to ogromny wpływ. Nieprzyjemna akustyka w sklepie może na przykład obniżyć poziom sprzedaży o 28%, ponieważ klienci będą go opuszczać lub nawet do niego nie wejdą. W galeriach handlowych wydłużenie czasu spędzanego przez klientów na zakupach o 1% wiąże się ze wzrostem sprzedaży o 1,3%. 

Projekt akustyczny

Akustyka odgrywa bardzo ważną rolę w sektorze handlu detalicznego do tego stopnia, że przychody w sklepach detalicznych mogą wzrosnąć o 5–10%, jeśli zoptymalizuje się warunki akustyczne. Ponadto z niedawnego badania wynika, że 76% ankietowanych częściej jadałoby poza domem, gdyby w restauracjach było nieco ciszej. 

Projekt powierzchni handlowej

Estetyczny projekt jest równie ważny jak komfort akustyczny. Materiały budowlane, w tym sufity akustyczne, muszą być elastyczne i estetyczne, aby można je było zintegrować z koncepcją projektową marki. Swoboda projektowania wymaga różnorodnych kolorów, typów krawędzi, rozmiarów i struktur. Wszystkie te cechy pomagają nadać projektowi indywidualny charakter, niezależnie od tego, czy dotyczy on dużego sklepu, domu towarowego, centrum kongresowego, czy salonu wystawowego. 

Przychody w sklepach detalicznych mogą wzrosnąć o 5–10%, jeśli zoptymalizuje się akustykę.

Luke Dixon

rockfon